Tuesday 4 June 2013

Barangkali Menerjah Busker Ibu Kota Part 3

Bertarikh 03 Jun 2013 (Isnin), Masih di lokasi yang sama seperti semalam di hadapan SOGO sekali lagi Barangkali sempat meluangkan masa bersama busker-busker disana dan kali ini bersama adik Barangkali Muhd Suffian (tukang ambil gambar dan video). Setibanya Barangkali di tempat busking, juga kelihatan menarik perhatian orang awam yang berada disitu ialah seorang yang menamakan dirinya sebagai Ketua Saintis Dunia Abdul Halim Bin Bistamam, seorang pakar Matematik yang selalu menyampaikan formula/rumusan kira-kira yang mudah, juga menggunakan pentas jalanan sebagai medium penyampai. Semestinya ilmu yang beliau sampaikan itu sangat berguna kepada semua.

Ini dia Abdul Halim Bin Bistamam. Sebelum memulakan pembelajaran beliau sempat menceritakan hubungan rapatnya dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Abdul Halim Bin Bistamam, Ketua Saintis Dunia.
Seni lukisan pensil dari brader ni, aku lupa nak tanya nama beliau.

Sesudah aku melayan formula dari Abdul Halim tadi terus aku melayan muzik pulak. Kali ini kumpulan Akulastik busker dari Sabah pula menghiburkan pengunjung disini.

Lagu Anak Kampung sudah pasti akan dipersembahkan.

Selepas busker Sabah mainkan beberapa lagu, busker dari Sarawak pula Barangkali Marus Kamaruddin di beri ruang untuk mainkan 1 lagu, terima kasih kerana bagi Barangkali ruang.

Barangkali, Syukor Busker Seremban, Alam Busker.

Kanan dan Kiri

Barangkali gaya saja lebih, tapi main kurang-kurang lebih. hehehe


Barangkali dan adik menaiki motosikal ke SOGO, nasib baik aku hafal selok belok jalan kat KL ni, dan macam  mat rempit rasanya. Kelihatan dihadapan bangunan SOGO dan pada cermin sisi Bintulu Buskers. Sempat juga aku tengok wanita yang menunggang motosikal Naza GTR putih kat depan sana dengan kakinya yang terjengket nak sampai ke jalan bila berdiri.
Barangkali nak ucapkan terima kasih kepada Man Kanan, Asri, geng-geng Akulastik kerana memberi Barangkali ruang untuk mainkan satu lagi.


4 comments:

  1. ternyata tidak sia2 pengembaraan busking anda ke kl...byk jumpa otai buskers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adi,sidak sitok ada yg padah kita di btu nun otai, aku pandey humble indah kenak nya.

      Delete
  2. Sama2 respect bah haha...kita masih sama2 belajar

    ReplyDelete